Sunday 29 July 2012

belajar oversea, katanya

Assalamualaikum.

hi sumorang. fuh ayat bahasa melayu, ejaan semua tunggang langgang tergolek terlentang. ampun cikgu BM ku dari darjah satu sampai tingkatan lima. saya janji tak buat lagi dah. tapi kalau dah TER tak leh nak pe dah lah eh. hihi peace. rindu ah belajar bm. dulu tu subjek peberet gua wa cakap sama lu. sebab nya apa nak tahu? selalunya cikgu bm ni baik baik belaka. bukanlah maksud gua cecikgu lain semua jahat ke apa. cumanya ce kita perati elok elok, cikgu ngajor bahasa melayu ni selalunya cikgu perempuan yang penuh semangat keibuan. lembut je suara. kekadang sampai lelap jugak ah dua tiga kali. tapi jangan runsing. gua tutup mata sikit je. ceh nak jugak sikit tu. gua tutup mata, bukan tutup telinga. fulamak. ni kalau abah tahu ni, memey laa kena 'engko pergi kelas nak tidur ke belajor'. hikhiks

ini haa dia den nak nunjuk. ce nengok kejap, ce nengok video ni haa. 

okay dah habis nengok? cerita pasal syahdu syahdu belajar obersea time raya. hangpa jangan dok angguk angguk sangat. cheq tahuu ada yang dak nengok video tu. den ni ahli nujum gak kekadang.

wokeh sambung. meleleh jugak manik manik jernih dari kelopak mata lepas tengok video tu. perh ayat nak tup tup. sampai guna manik yang tak tahan tu. mungkin esok esok gua boleh buat ayat guna labuci pulak. 

kemain kan. orang raya balik rumah kampung halaman jumpa sahabat teman teman, handai dan taulan. tapi diorang kena duduk sana. jauh pulak. sejuk lagi. ada salji. tapi nak buat cano, orang kata susah susah dulu, senang senang kemudian.

dulu masa gua dekat kuantan. pernah sekali jatuh sakit. uuuu, jatuh sakit. bunyi kritikal cam otak meleleh keluar dari hidung. cam takleh selamat dah. tapi biasa ah propa semata. batuk campur demam suam suam je pun. takdo eh tenat mana. tapi...*mata berkaca kaca* family gua siap buat lawatan penawar menyembuh penyakit tuuuudia.

semenjak kejadian tersebut, gua selalu cakap 'ala takpe nanti tahu tahu abah ada dekat depan pintu rumah, 'ala mana tahu tetiba abah buat seperais macam dulu dulu ke' bila tiap tiap kali abah cakap 'kak belajar obersea takleh selalu balik' haa nampak tak bertapa kukuhnya gua punya argument. lepas tu abah pun ketawa kehkehkeh. 

eh cane nama aku boleh ada dekat situ? *muka syak wasangka*
cam seronok je en belajar obersea. boleh makan salji satu hal. boleh pulak masuk salam perantauan. gua kalau baca surat khabor time puasa camni, salam perantauan akan jadi page utama yang akan diselak oleh diri ini sambil feeling kalau gambor aku masuk sini mahu femes satu alam semesta *angkat angkat kening*
riak. sebab tu tak dapat belajar obersea. hihi

itu je gua nak story sebenarnya. 

Notakaki - obersea : oversea. mohon maap teacher, hee.


No comments: