Saturday 9 June 2012

Gua Nurse, anda?

Assalamualaikum.

okay ini bulan last gua kerja. Next month dah masuk bulan puasa, tapi bukan itu sebab gua nak berhenti awal. eh boleh jadi salah satu sebab jugak lah. sebab, rasa rasanya sejak masuk asrama tingkatan empat, sambung terus pergi Kuantan, ada dalam 3 tahun cemtu lah tak dapat puasa penuh dekat rumah. jadi dengan ini, gua dah bertekad dengan sepenuh hati jiwa dan raga July, gua sambung balik holiday. penat tahu kerja. tak penat sangat lah sebenarnya pun, cumanya dalam erti kata lain dah malas. heh, tak malas sangat lah rasanya. malas sikit. haa. malas sikit sedap sikit bunyi, sebab masih ada sipi sipi rajin. lagi pun banyak benda belum settle. Sijil Spm pun taktahu lah nak cakap cemana, tak ambik lagi pun ehek. nak biar reput dekat Hulu sana kalau boleh.

cakap pasal kerja, semalam tengah gua sibuk sibuk kemas itu ini, ada lah mamat dua orang bising bising, saja mengada cari perhatian lettew. sibuk kacau orang buat kerja. sampaikan doctor cakap 'dia dah kahwin lah" and i was like, haa? amenda doctor ni. Haha, macam tu pun boleh. belum lagi kes, customer masuk farmasi tapi cakap nak beli rokok. samdol ke hape entah, nama pun farmasi, mana ada jual benda cemtu. kesian, mungkin medulla oblongata dia tersumbat dekat mana mana lah agaknya. 

ada pulak pakcik ni, dari jauh lagi gua dah usha. okay dia masuk farmasi. gua senyum ala miss world gitu, aww. dia pun senyum, sekali dia cakap loghat macam siam. muka semua macam orang sini, rupanya.. oh don't judge a book by its cover. okay itu gua cakap dalam hati. pakcik tu cakap cemni "naak tannnyaa haa, ubat tahann sakit ada haa" then aku jawab, ada, sekejap ambik dekat doctor. then dia cakap lagi "medai medai". gua cam, ah habis, dia tak faham cakap gua ke en, okay takpe, gua ulang lagi sekali ayat tadi, tapi kali ni siap dengan isyarat tangan sekali. boleh bayangkan tak? kalau boleh maksudnya engkorang punya daya imaginasi banyak bagus. kalau masih terkebil kebil, terkebil kebil tu, banyak banyak ah makan vitamin. okay berbalik kepada cerita asal, pakcik tadi pun pergi lah jumpa doctor, tapi kali ni lain pulak gaya cakap dia lain pulak, dah tak ada slang siam dia tadi. gua dah mula was was, gua curiga. berpeluh peluh jugak gua fikir pasal ini. okay gua tipu. gua syak lah kan dia ni ada split personality. sebelum pakcik tu melangkah keluar, gua usha lagi sekali. oh dia pandang gua. gua senyum. dan dan masa tu dia cakap, "pakcik gurau je dik, hang lawa". terus tergelak aku. manusia cemtu pun ada, dah sakit sakit sempat lagi buat lawak berlakon jadi orang siam. 

nak dijadikan cerita, dah masuk 2bulan jugak aku kerja situ. dulu punya lah berderet alasan baik punya gua bagi sebab tak suka kerja situ. tapi sabar dan berkat keazaman yang tinggi, cheh syukur ke hadrat yang Maha Kuasa, gua masih gagah meniti hari hari, amboi ayat macam nak pergi perang gitu tau. ada customer tanya, kenapa gua tak kerja dekat Firma guaman ke apa. ginilah, kalau gua kerja dekat situ, dah sah kena duduk office menghadap orang sama hari hari, tiap masa. kena baca cases panjang berjela. dan gua cuma tahu 1 benda, which is benda yang gua pernah belajar masa zaman asasi. tapi lain pulak kalau kerja farmasi, hari hari jumpa customer yang macam macam perangai. boleh increase skill komunikasi dengan orang ramai, ye dok? pulak boleh tahu bermacam jenis ubat yang gua tak pernah tahu, dan takpernah nak ambik tahu. cool tak? cool tak? lagi 1, dekat weh. depan rumah nenek je pun. dah save duit makan segala jadah. lepas tu en, siap boleh dapat pangkat nurse. ngeh. seronok  rupanya jadi nurse. hikhik.

dah lah, gua masak maggi tadi. oh tak masak sangat lah, rendam dalam air panas je pun. boleh jimat gas. HAHAHHAHAHAH, gua bukannya apa, kalau gua masak karang ramai pulak calon ibu mertua berebut nak gua jadi menantu.  oh, maggi dah kombang semangkuk, k babai.

NotaKaki - I'm waiting for you, Ramadhan Al-Mubarak.





No comments: