Wednesday 14 November 2012

Emosi sesaat

Assalamualaikum.

okay diam semua diam. gua nak menaip sepatah dua kata ni.

tak sebenarnya gini la gua nak habaq mai, sejak dua tiga hari yang lalu gua punya mood sesuka hati nak datang secara pukal. orang kate ape, sekejap okay, sekejap rasa nak marah, sekejap rasa nak menangih pun ada. padiaa punye peghasaan pun gua taktau. runsing jugak kekalau ade, neuron neuron atau saraf medulla oblongata saling berbelit sesame sendiri ke en. 

namun demikian hendaknye, memandangkan gua berfikiran positip, gua ambik keputusan untuk tarik napas, lepas. tarik napas, lepas. tarik tarik tarik napas, lepas. dan gua kembali normal.

ah, dah lah.

hari ni cerita dia, gua pergi kelas pakai tudung kaler hijau. nampak masyarakat setempat pakai cantik juge seayu senah di kampung, jadi gua terai la hijau hijau jugak. tapi.. bila pakai rasa macam timun bergerak pun ade. 

tengah jenjalan sambil feeling feeling timun tu, nampak lah tiga orang kekanak lelaki sedang bermain bola dengan riang juga girang. sebagai seorang kakak yang bertauliah, gua pun jalan dengan selambe badaknye tanpe memikirkan hati serta perasaan kanak kanak terbabit. dan dan tengah jalan, ada sorang budak ni cakap ' hah hah, cepat pass bola, kau shoot kat akak ni' . gua pun, eeeeeeeeh bila masa gua join engkorang main ni woi (gua berbisik kepade hatiku sendiri) 

gua toleh belakang. senyum. dan berlalu pergi ke kedai runcit berhampiran lalu membeli seketui cekelat berharga tiga ringgit dua posen untuk dimakan sendiri. gua pikir sedalam dalam dalamnye, ekeleh takkan dengan budak kecik nak bawak gaduh en. tolonglah remaja yang luhur budi pekertimu. 

krik krik krik

No comments: